Friday 9 November 2012

Money Management

Money management, ramai rakan rakan yg terlampau mahukan dapat banyak keuntungan sehingga mengabaikan MONEY MANAGEMENT. MONEY MANAGEMENT ada lah salah satu rukun dalam forex, bank, fund manager berdaftar juga golongan professional semua guna MONEY MANAGEMENT.

Mereka lebih dulu mengetahui pentingnya MONEY MANAGEMENT. Pendapat saya MONEY MANAGEMENT sangat penting kerana ia akan membuatkan jiwa kacau sekiranya tidak mengikut nya dgn betul. Kadang ada yg tanya dgn saya, saya trade guna swing atau scalping saya tak kisah sebab kalau saya sedang memandu saya nampak jalan lurus dan kosong saya bawa lah laju sikit dan sebaliknya kalau jalan sempit sibuk pelan pun cukuplah.

Kalau saya scalping pun range saya dalam 80 just nice dan kalau nak swing pun tak semesti nya 4 -500 pip kadang 150 – 200pip pun ok. tak perlu paksa diri.

Kurangkan jumlah trade yang rugi sbb ia akan beri tekanan dan mengurangkan keyakinan diri. Mengenai belajar dimana pun sama sahaja yang penting diri kita ada ke tidak ciri ciri orang yg boleh berjaya. kalau asyik baru belajar dan tak faham lari cari kelas yg baru sampai bila pun kita akan susah.

Note: Dalam trading, mengetahui apa sedang berlaku dan apa akan berlaku lebih penting dari teknik entry. sbb entry ada dimana mana dan bagaimana kita mempertimbangkannya waktu itu.

0 comments:

Post a Comment