Friday 9 November 2012

Pengalaman Saya Sendiri

Saya telah melihat potensi forex sejak tahun 2009. Namun begitu saya bermula dengan cara yang salah.

Saya trade tanpa ilmu dan menggunakan robot dan indicator. Lumrah "MC" tu perkara biasa. Kalau dikumpul jumlah kerugian saya seolah-olah boleh membina sebuah banglo :)

Sehinggalah pada Oktober 2010, semasa mencari indicator dan robot yang dijual di bharian.online.

Saya berbelah bahagi sama ada ingin terus menggunakan khidmat robot / indicator dan terus mengalami kerugian demi kerugian atau berguru dengan trader professional.

Orang yang saya maksudkan ialah CIKGU KAMAL KASIMAN. Iklannya turut berada di iklan bharian online pada masa itu.

Tanpa melengahkan masa, saya terus menelefonnya. Di sepanjang perbualan dengan beliau, satu perkataan yang saya pegang dan tidak dapat lupakan sampai sekarang. Ianya sekaligus menjadi pemangkin dan semangat untuk belajar menjadi "Trader" profesional seperti beliau. Ayat  yang dimaksudkan ialah :-..."Sekiranya robot itu hebat, kenapa fund manager bank tidak install sahaja dan menunggu keuntungan semata-mata”. Itulah sifu saya!!!

Saya terkedu sebab mengingatkan penggunaan robot dalam trade saya sebelum ini memang ada keberkesannya ke arah menjurus akaun saya menjadi MC!!!

Jika anda ingin menceburkan diri dalam pasaran kewangan/Forex, anda harus mempelajari ilmu Teknikal Analisis. Forex bukanlah satu permainan atau boleh dicuba tanpa pengetahuan. Statistik menunjukkan 95% trader kecundang dalam tempoh 6 - 12 bulan yang pertama

Mengapa ini terjadi??? 

Benar !!! Forex boleh dilakukan dimana sahaja asalkan anda mempunyai komputer & internet. 
Benar !!! Forex boleh menjana pendapatan lumayan & mengubah kehidupan keluarga anda.
Benar !!! Forex boleh dilakukan oleh sesiapa sahaja tidak kira apa latar belakang pendidikan anda. 

Jika kesemuanya benar, mengapa ramai trader yang gagal?

Jawapannya ialah ilmu Forex itu sendiri dan sikap kita yang ambil mudah. Soalnya; ilmu dan sikap yang bagaimana? Di sini anda akan diajar sehingga mahir dan tenaga pengajar pula adalah pengajar/trader yang berkecimpung selama 18 tahun pengalaman. Pengalaman ini akan dikongsi bersama anda semua agar berfikiran seperti seorang trader yang professional.

Daftar Di sini Untuk Menjadi Trader Profesional


(Kelebihan Anda Mempunyai Akaun real + Pembelajaran Tanpa Had)


0 comments:

Post a Comment